Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Νέο Smart


   Το πιο στιλάτο και δημοφιλές micro car ανανεώθηκε εκ βάθρων, άλλαξε πάτωμα και η δεύτερη γενιά Smart είναι γεγονός. Παρουσιάστηκε ταυτόχρονα και σε διθέσια και σε τετραθέσια επιλογή, ώστε να καλύψει όλα τα γούστα.







   Με τα νέα Fortwo και Fourfor αξιολογείται στην πράξη η συνεργασία με τη Renault, με την οποία εξέλιξαν από κοινού το πάτωμα. Το βασικό χαρακτηριστικό του Smart Fortwo παρέμεινε αναλλοίωτο, καθώς τα 2,69 μέτρα μήκους τού επιτρέπουν να παρκάρει κάθετα όπως ακριβώς και ο προκάτοχος. Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση οι απόψεις διίστανται. Η νέα φάτσα του Smart προκαλεί με τη «χαμογελαστή» γρίλια που ξεχωρίζει οπτικά λόγω της διχρωμίας σε κάποιες εκδόσεις. Τα μεγάλα και πιο τετράγωνα φανάρια με το σιρίτι led σε σχήμα U είναι κι αυτά μέρος της ταυτότητας. Ενώ στον προκάτοχο, καπό και παρμπρίζ είχαν παρόμοια κλίση, στο νέο Smart ο μπροστινός πρόβολος είναι εμφανής. «Ενάμισης όγκος αντί για ένας», είναι η θέση των σχεδιαστών για τη νέα γενιά Smart, έτσι ώστε το νέο Fortwo να δείχνει ωριμότερο και πιο σπορ.

    Εξαιτίας του μεγαλύτερου προβόλου μπορεί να «δένει» αισθητικά με το Forfour, το οποίο λόγω μεγέθους κατατάσσεται στα αυτοκίνητα πόλης της κατηγορίας των VW Up, Fiat Panta κ.λπ.. Ο κλωβός tridion, πέρα από κοσμητικό στοιχείο, προσφέρει τη δομική ακαμψία και διαφυλάσσει ακέραια την καμπίνα επιβατών. Κατασκευασμένος από χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής, επιβεβαιώνει τις προδιαγραφές του, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, σε δοκιμές car-to-car με Mercedes S-Class και C-Class.

   Στα μηχανικά μέρη έχουμε πολλές αλλαγές που διορθώνουν λάθη του προκατόχου. Η πίσω ανάρτηση στο νέο Smart αποτελείται από μια βελτιωμένη διάταξη με άξονα De Dion, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη C-Class και πλέον έχει μεγαλύτερη διαδρομή ώστε να μην κοπανάει στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Μεγάλο ατού είναι η ευελιξία στους επιτόπιους ελιγμούς, κορυφαία σε αυτοκίνητο, με μόλις 6,95 μέτρα για αναστροφή ανάμεσα σε πεζοδρόμια. Η κρεμαγιέρα στη βασική έκδοση είναι μηχανική και προαιρετικά διατίθεται ηλεκτρική υποβοήθηση.

    Στον τομέα των κινητήρων συναντούμε δύο τρικύλινδρα σύνολα που  χρησιμοποιούνται τόσο στη γκάμα του Fortwo, όσο και αυτή του Forfour. Η βασική ατμοσφαιρική εκδοχή των 999 κ.εκ. αποδίδει 71 PS και 91 Nm και μελλοντικά θα προστεθεί άλλη μία με απόδοση 60 PS. Το πιο ισχυρό Smart εφοδιάζεται με κινητήρα turbo, με κυβισμό 898 κ.εκ., που αποδίδει 90 PS και διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο στροβιλισμό και βαλβίδα wastegate και σύστημα start stop για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Η σπουδαία είδηση για όσους είχαν ποτέ εμπειρία οδήγησης της πρώτης γενιάς, είναι η κατάργηση του αυτόματου κιβωτίου. Ακόμη και η επικεφαλής της Smart, Annette Winkler στην ομιλία της τόνισε την αλλαγή αυτή ως επιβεβλημένη. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων και ενός 6τάχυτου με διπλό συμπλέκτη τεχνολογίας twinamic. Στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, στα βασικά συστήματα ABS και ESP προστέθηκε το Crosswind Assist το οποίο προφυλάσσει από απώλεια ελέγχου από απότομες ριπές πλευρικού αέρα.

   Στην καμπίνα, οι σχεδιαστές ονόμασαν «Loop» την αισθητική φόρμα που υλοποίησαν και αποτελείται από ένα κοίλο κεντρικό τμήμα, που φιλοξενεί τα συστήματα πολυμέσων και το υπόλοιπο που διατρέχει το ταμπλό και μπορεί να επενδυθεί με ύφασμα. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, η νέα γενιά Smart φάρδυνε πολύ. Το μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 100 mm και μεγάλωσε το διαθέσιμο πλάτος της καμπίνας. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ στο Fortwo κέρδισε 40 λίτρα και φτάνει τα 260. Η νέα γενιά Forfour έχει καλές μεταφορικές δυνατότητες, χωρίς το μήκος του να υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να βολευτούν όσοι έχουν ανάστημα έως 1,80 m, όμως ο χώρος αποσκευών με 185 λίτρα είναι στο κάτω όριο της κατηγορίας. Τα νέα Smart Fortwo και Forfour αναμένονται στην Ελλάδα αυτόν το μήνα. Τιμολογιακά το Fortwo θα ξεκινά από τα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με καλύτερο εξοπλισμό και θα περιλαμβάνεται ο κλιματισμός. Το Forfour θα κοστίζει 600 ευρώ ακριβότερα από τις αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού του Fortwo.





Πηγή: gocar.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου